Portrett med Kristin Mellem: Følgjene av møte mellom norsk, kvensk og samisk kultur har vore både vakre og katastrofale. Kristin Mellem kallar det livsfriksjon. ”Som musikar er eg ein passasje. Musikken frå generasjonsledda skal passere gjennom meg til generasjonane som kjem etter.”
Redaktør i bladet Klassisk, Mona Levin, diskuterer musikalsk mangfald. ”Hvem vil vel spise suppe kokt på svinehode og røket kolje, smaksatt med jordbæryoghurt, brennmanet, malt ekornlever og pizzakrydder – altså med en dash av alt mulig, men ikke noe helt – om noe?” Meir i Spelemannsbladet!
Leiar: Mangfald er ikkje eit nytt fenomen: ”Det er lett å peike på kva som er kulturelt mangfald. Verre er det å seie kva det ikkje er. Seier eg samdans i burka og bunad, eller folkereggae for den saks skuld, er alle samde i at dette er mangfald, ja, iallfall riktig mangfald. Men er det vegen å gå? Premierer vi dei nye samarbeidsprosjekta fordi det er nytt? Kven stiller krav til musikalske og kunstnariske kvalitetar?” spør redaktør Knut Aastad Bråten.
Khalid Salimi diskuterer omgrepet mangfald og arbeidet for kulturelt mangfald i det norske musikksamfunnet: ”Det er når samisk musikk, eller jødisk eller sufi- eller ragamusikk for den saks skyld, får frie muligheter til å være så forskjellige som de ønsker og på likeverdig grunnlag, at behovet for å fremme kulturelt mangfold vil bli overflødig. Det viser at begrepet ’kulturelt mangfold’ er konstruert for å oppfylle et behov, så lenge det varer.” Meir frå Salimi i Spelemannsbladet.
Katrine Sele har laga elleve små portrett av Førdefestivalen. ”Litt som dama i songen er også Førdefestivalen, tenkjer eg. Den finaste dama her omkring, kanskje til og med i landet. Men litt pertentleg, litt høg på pæra. Eg får lyst til å ruske henne i håret, få henne ut på dansegolvet, rundt leirbålet, helle øl ned i halsen hennar. Men nei, ho vil ikkje ned til det høge graset!”. Meir frå Sele om Førdefestivalen i siste nummeret av Spelemannsbladet.
Spelemannsbladet 7-08 er eit spesialnummer om mangfaldet i folkemusikken i Noreg, då med særleg fokus på musikken til nasjonale minoritetar og urfolk i landet. Denne utgåva blir gjeve ut med stønad frå Rådet for folkemusikk og folkedans og Norsk Kulturråd.
Redaktør i bladet Klassisk, Mona Levin, diskuterer musikalsk mangfald. ”Hvem vil vel spise suppe kokt på svinehode og røket kolje, smaksatt med jordbæryoghurt, brennmanet, malt ekornlever og pizzakrydder – altså med en dash av alt mulig, men ikke noe helt – om noe?” Meir i Spelemannsbladet!
Leiar: Mangfald er ikkje eit nytt fenomen: ”Det er lett å peike på kva som er kulturelt mangfald. Verre er det å seie kva det ikkje er. Seier eg samdans i burka og bunad, eller folkereggae for den saks skuld, er alle samde i at dette er mangfald, ja, iallfall riktig mangfald. Men er det vegen å gå? Premierer vi dei nye samarbeidsprosjekta fordi det er nytt? Kven stiller krav til musikalske og kunstnariske kvalitetar?” spør redaktør Knut Aastad Bråten.
Khalid Salimi diskuterer omgrepet mangfald og arbeidet for kulturelt mangfald i det norske musikksamfunnet: ”Det er når samisk musikk, eller jødisk eller sufi- eller ragamusikk for den saks skyld, får frie muligheter til å være så forskjellige som de ønsker og på likeverdig grunnlag, at behovet for å fremme kulturelt mangfold vil bli overflødig. Det viser at begrepet ’kulturelt mangfold’ er konstruert for å oppfylle et behov, så lenge det varer.” Meir frå Salimi i Spelemannsbladet.
Katrine Sele har laga elleve små portrett av Førdefestivalen. ”Litt som dama i songen er også Førdefestivalen, tenkjer eg. Den finaste dama her omkring, kanskje til og med i landet. Men litt pertentleg, litt høg på pæra. Eg får lyst til å ruske henne i håret, få henne ut på dansegolvet, rundt leirbålet, helle øl ned i halsen hennar. Men nei, ho vil ikkje ned til det høge graset!”. Meir frå Sele om Førdefestivalen i siste nummeret av Spelemannsbladet.
Spelemannsbladet 7-08 er eit spesialnummer om mangfaldet i folkemusikken i Noreg, då med særleg fokus på musikken til nasjonale minoritetar og urfolk i landet. Denne utgåva blir gjeve ut med stønad frå Rådet for folkemusikk og folkedans og Norsk Kulturråd.